Kisebb SIM-kártya: 1,6 tonna műanyagot spórolt a Vodafone

Kisebb SIM-kártya: 1,6 tonna műanyagot spórolt a Vodafone

Kisebb SIM-kártya: már több mint másfél tonna műanyagot spórolt a Vodafone

energia

2 perc

A Vodafone Magyarország tavaly áprilisban jelentette be, hogy a hitelkártya méretű SIM-kártyatartóit fele akkora formátumra cseréli. A kezdeményezés a Vodafone már meglévő fenntarthatósági programjának része. A régi kártyatartók kivezetését 2020 végéig vállalta a szolgáltató.

A Vodafone 2019 decemberében tűzte ki célul, hogy 2020. áprilisig felére csökkenti a nem alapvető műanyagok felhasználását kiskereskedelmi hálózatában, valamint irodai telephelyein. Ezen fenntarthatósági stratégia részeként a szolgáltató vállalta, hogy a SIM-kártyákhoz szükséges tartók méretét felére csökkenti.

Az intézkedés elképesztő eredményt hozott: 2020 decemberéig 1,6 tonna műanyagot spórolt meg a vállalat a felezett SIM-kártyatartók bevezetésével.

A szolgáltató a legtöbb európai országban 2020 tavaszán, hazánkban áprilisban kezdte meg az új, kisméretű kártyák be- és a régi, nagyméretű kártyák kivezetését. Ez a kezdeményezés már önmagában is évente több mint 340 tonnával csökkenti a Vodafone Csoport műanyaghulladékát globális szinten.

A műanyaghulladék mellett ez a lépés a vállalatcsoport szén-dioxid-kibocsátását is jelentősen csökkenti, hiszen a kisebb méretű SIM-kártyatartók szállítása és előállítása is kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár.

Egy tonna műanyag esetében 15 tonna szén-dioxid-megtakarítást eredményez, így összességében több mint 5000 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátás mennyiségét évente.

A Vodafone több további intézkedést is bevezetett, melyek a nem alapvető műanyagok minimalizálását szolgálják. Így a többi között 2020 március végéig 24 országban kivezették a felesleges műanyagokat és egyszer használatos cikkeket olyan esetekben, amelyekben más, környezetkímélőbb alternatívák álltak rendelkezésre.

További újítás volt tavaly, hogy a szolgáltató világszerte működő 7700 kiskereskedelmi üzletében kivezette az eldobható műanyag zacskókat, és kerüli vagy korlátozza a műanyagalapú marketing vagy promóciós anyagok használatát, azokat környezetkímélő megoldásokkal helyettesítve.

Mindezen kezdeményezések összhangban állnak a Vodafone céljával, amely szerint 2025-ig egymilliárd ember életét szeretné jobbá tenni környezeti hatásának felére csökkentésével.

A szolgáltató ezen kötelezettségvállalása magában foglalja a vállalat szén-dioxid-lábnyomának felére csökkentését, valamint a villamos energia teljesen egészében megújuló forrásokból történő vásárlását 2025-ig. 

Mindemellett a társaság azt is vállalja, hogy hálózati hulladékának 100%-át újrafelhasználja, újraértékesíti vagy újrahasznosítja, és segíti meghosszabbítani ügyfeleinek a már meglévő eszközeik élettartamát.