Közeledik a posztdigitális korszak

big data
2019. február 18. 3 perc
Az Accenture Technology Vision éves jelentése szerint a vállalatok hamarosan átlépnek a „posztdigitális” korszakba, ahol egy cég sikere attól is függhet, mennyire tudja alkalmazni az ügyfeleinek, munkavállalóinak és üzleti partnereinek a személyre szabott valóságot és élményt nyújtó új technológiákat.

A cégek működését a következő három évben jelentősen átalakító technológiai trendekről szóló jelentés szerint a vállalatok fordulóponthoz érkeztek. A digitális technológiáknak köszönhetően már átfogó ismeretekkel rendelkeznek ügyfeleikről, ezért több lehetőségük van a fogyasztók elérésére, valamint új partnerekkel való kapcsolat építésére. A posztdigitális korban a digitális technológia már nemcsak előny, hanem alapkövetelmény.

A felmérés során megkérdezett több mint 6.600 üzleti- és IT-vezető közel négyötöde (79%) úgy gondolja, hogy a digitális technológiák – azon belül a közösségi média, a mobiltechnológia, az analitika és a felhő – a bevezetés szakaszán túllépve, mára szerves részét képezik cége alaptechnológiáinak.

A Technology Vision jelentés öt olyan új technológiai trendet azonosít, amelyek segíthetik a vállalatok sikerességét a gyorsan változó mindennapokban.

A DARQ hatalma, vagyis mi a DARQ lényege?

Az elosztott főkönyvi technológia (distributed ledgers), a mesterséges intelligencia (artificial intelligence), a kiterjesztett valóság (extended reality) és a kvantumszámítástechnika (quantum computing) a változások katalizátorai, amelyek kivételes új képességeket kínálnak, valamint teljes iparágak megújítását is lehetővé teszik.

A kutatásban arra is kérték a válaszadókat, hogy rangsorolják ezeket a technológiákat aszerint, hogy melyek gyakorolják majd a legnagyobb hatást szervezetükre a következő három évben. A megkérdezett vezetők 41%-a az AI-t tette az első helyre, ez az arány több mint kétszerese a többi DARQ technológia által elért eredménynek.

Az egyedi fogyasztók és egyedi lehetőségek kiaknázása

A technológia vezérelt interakciók nyomán folyamatosan erősödik a fogyasztók technológiai identitása. Ennek ismerete rendkívül fontos lesz a fogyasztók következő generációjának megértéséhez, valamint a személyes és élményalapú kapcsolatok kiépítéséhez. A válaszadók több mint négyötöde (83%) szerint a digitális demográfiai adatok a cégeknek új lehetőséget biztosítanak a még nem teljesített ügyféligények azonosítására.

Humán+: a digitális készségek egyre inkább nélkülözhetetlenek

A humán+ munkaerő azt jelenti, hogy a saját készségein és tudásán kívül minden egyes dolgozó rendelkezik majd a technológia által biztosított új képességekkel. Az új típusú munkaerő megjelenésével a társaságoknak a munkavégzés új formáit kell kialakítaniuk a posztdigitális korban. A vezetők több mint kétharmada (71%) szerint a munkavállalóik digitálisan érettebbek, mint maga a szervezet, ezért a dolgozók arra várnak, hogy a szervezet utolérje őket.

Védjen meg mindenkit, ezzel védheti meg cégét is!

A vállalatok nagyban függenek a velük kapcsolatban álló cégektől, de ezek a kapcsolatok egyben a biztonsági kockázatokat is növelik. A vezető cégek tisztában vannak azzal, hogy a biztonság fontos szerepet játszik a működésükben, miközben egy kiterjedt ökoszisztémával együttműködve nyújtanak piacvezető termékeket, szolgáltatásokat és élményeket. A válaszadók mindössze 29%-a biztos abban, hogy az ökoszisztémában működő partnerek maximálisan törekednek a biztonsági szabályok betartására és a megfelelő védelem kialakítására.

Személyre szabott kereskedelem: valós idejű interakciók a fogyasztókkal

A technológia létrehozza a testre szabott és igény szerinti élmények világát, a vállalatoknak pedig át kell alakítaniuk ahhoz, hogy azonosítani tudják és kiaknázhassák az új korszak kínálta lehetőségeket. Ez azt jelenti, hogy minden lehetőségre úgy kell tekinteni, mint ha az egy külön piacot képviselne. Hét vezetőből hat (85%) nyilatkozott úgy, hogy a testreszabás és a valós idejű kiszállítás integrálása lesz majd a következő jelentős versenyelőny a piacon.

További cikkek a témában