Hol látják szívesen az önvezető autókat?

Hol látják szívesen az önvezető autókat?

Hol látják szívesen az önvezető autókat?

autó

2 perc

Sok helyen álltja azt a városvezetés, hogy szívesen veszik a vezető nélküli, automatizált járművek prototípusait utcáikon, de mégis csak egy szűk csoport az, amely tényleg mindent belead ezekbe a fejlesztésekbe.

A Santa Fe Intézet professzora azt vizsgálta, hogy melyek azok a városok, amelyek teljesen magukénak érzik a vezető nélküli autók világát. Luís Bettencourt osztja azt a véleményt, hogy a technológia forradalmi hatással lesz minden városra a jövőben.

A település is jóllakik, és a technológiai fejlődés is megmarad

„A városképek drasztikusan átalakulhatnak a jövőben. A települések az önvezető járműtechnológia használatával újragondolják a tömegközlekedést és az infrastruktúrát” – mondta Bettencourt.

A szakértő azt jósolja, hogy a vezető nélküli autók átalakítják majd a zsúfolt városok képét, drámaian csökkentik az autók számát az utakon. Ezt a hatást érik el a robottaxik is, amelyek akár az ingatlanpiacra is új belvárosi területeket vonhatnak be, hiszen várhatóan kevesebb parkolóházra és benzinkútra lesz szükség működésükhöz. Hozzátette: az átalakulás csak akkor jöhet el, ha a sofőr nélküli kocsik gyártói olyan nyitott, a technológiát befogadó helyeket találnak, ahol tesztelhetik a fejlesztéseiket. 

Az Egyesült Államok az élen

A szakértő azt is felvázolta, mely városok bizonyulnak nyitottabbnak a többi településnél. A Szilícium-völgy közelsége teszi, hogy San Francisco is a korai befogadók közé tartozik a vezető nélküli autók tekintetében: a Google már évek óta a környék utcáit rója prototípusával. Újabban a vállalat megkezdte tesztjeit a robotautókkal Austinban, Phoenixben és Kirkland területein is.

Pittsburgh pedig éppen megalapozza hírnevét a vezető nélküli autók technológiai élcsapatában. A város ad otthont ugyanis a Carnegie Mellon Egyetemnek, amely úttörőnek bizonyul az autonóm autóhoz kötődő kutatások terén. Az intézmény nemrég társult az Uberrel, hogy kidolgozzon egy sofőr nélküli járművet és az ahhoz kapcsolódó telekocsi-szolgáltatást.

Boston is élen jár az új technológia tesztelésében, és nemrég bejelentette, hogy egy éven át tartó kutatássorozat veszi kezdetét a város utcáin. A vizsgálatok a World Economic Forummal (WEP) együttműködésben zajlanak, céljuk a közlekedés, a biztonság és a fenntarthatóság fejlesztése. 

Önvezetők a világ körül

Szingapúrban például kidolgoztak egy „car-light city” elnevezésű stratégiát. Ez magában foglalja a világ első vezetők nélkül működő taxiszolgáltatását, amely csak egy meghatározott körön belül működne.

Kína uralhatja az „autók internetét”

A kínai Baidu szintén hasonló projekten dolgozik, hogy Peking és Tokió is minél gyorsabban fogadja az úthálózatán az automatizált autókat – szem előtt tartva a 2020-as olimpiát is. Eközben Európában Helsinkiben fut a világ első önálló buszjárata, valamint az Egyesült Királyságban is több helyen kísérleteznek vezető nélküli járművekkel.

Bettencourt azt állítja, hogy a járműforradalom korai befogadói komoly gazdasági előnyökre tesznek szert. „Ez azt is ösztönzi, hogy új vállalkozások és technológiák éledjenek, amelyek új munkahelyeket teremtenek. Mivel a rendszereket össze kell hangolni a régi közlekedési renddel, így az új típusú intelligens infrastruktúra piaca és az új reklámpiac is nő, ezzel pedig a gazdaság is fejlődik” – emelte ki a professzor. 

Forrás: ReadWrite