A feledékeny szülőket figyelmezteti az okosgyerekülés

A feledékeny szülőket figyelmezteti az okosgyerekülés

A feledékeny szülőket figyelmezteti az okosgyerekülés

autó

1 perc

A hétköznapi IoT-eszközöket fejlesztő Filo olasz startup 2,5 millió eurót gyűjtött a Tata Pad piaci terjesztésére. A speciális üléspárna figyelmeztet, ha a gyermek „ottmaradt”a járműben.

A 2014-ben alapított vállalkozás az elmúlt években két, teljes mértékben olasz hardverrel és szoftverrel ellátott eszközt is piacra dobott. A dolgok internete (IoT) fejlesztések az LVenture Group által indított LUISS EnLabs akcelerátorprogram keretében valósultak meg.

A Bluetooth-kapcsolatra épülő Filo-címke segít megtalálni a gyakran elvesző tárgyakat, például kulcsokat vagy pénztárcákat. A Tata Pad üléspárna pedig hang-és fényjelzéssel riaszt, ha a gyerek bennmaradt az autósülésben. A jelzéshez nincs szükség SIM-kártyára, az a kijelölt, szülői vagy vészhelyzetre megadott telefonra érkezik, akkor is, ha a megjelölt eszköz ki van kapcsolva, lemerült vagy nincs körülötte térerő.

A cég a technológiát eddig 30 országban védette le, ezzel is jelezve, hogy világszinten tervezik a jelenlétet. A társaság honlapjáról jelenleg 59 euróért rendelhető eszköz megkapta a German Design Award 2020 díjat.

A mosható párna egyszerűen behelyezhető a biztonsági ülésbe, használatához csak két cserélhető elemre van szükség. A fejlesztés iOS és androidos rendszerekkel is kompatilis, és egy telefonhoz több párna is csatlakoztatható.

Nemzetközi cégek is érdeklődnk

A jelenlegi befektetők – a tőzsdén jegyzett, ígéretes startupokkal foglalkozó LVenture Group és a Pi Campus kockázatitőke-alap – különböző üzleti angyalokhoz és az Ai.Pe Invest-hez csatlakoztak befektetéseikkel.

Giorgio Sadolfo, a Filo első embere arról számolt be, hogy a finanszírozóktól érkező pénzzel a Tata Pad piaci terjeszkedését tervezik támogatni. Az okoseszköz jelenleg egyike az Olaszországban legtöbbet eladott autósülés-emlékeztetőknek, és nemzetközi cégek is beépítik termékeikbe.

Forrás: