A 2500 ember megkérdezésén alapuló kutatás a világ hét országában – Brazíliában, Kínában, Franciaországban, Németországban, Japánban, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban – zajlott. A kérdések az Internet of Things kilátásaira és felhasználási területeire irányultak, de olyan témák is előkerültek, mint a személyes adatok védelme és a biztonság. A cél az volt, hogy rálátást biztosítsanak a fogyasztói igényekre a folyamatosan fejlődő IoT-ökoszisztéma érintettjei számára.
Az eredmények szerint a nagyközönség optimista az okostechnológiát illetően. A válaszadók 85 százaléka gondolja úgy, hogy a terület jelentősen növekszik a következő egy évtizedben, és az így gondolkodók 78 százaléka szerint ez a technikai fejlődés az ő életére is közvetlen pozitív hatást gyakorol majd.
A kutatócég szerint reménykeltő, hogy a kapott válaszok alapján a fogyasztók várják és nyitottak a Dolgok Internete kínálta lehetőségekre. A megkérdezettek életük több területét is megemlítették, melyre pozitív hatást gyakorol az Internet of Things. Íme, ezek közül az öt legfontosabb:
A válaszadók átlagosan négyféle lehetőséget említenek, melyek hozzájárulnak életük „jobbra” fordulásához. Ezek a lehetőségek a már említett hitelesítési és kommunikációs előnyöktől a döntéshozatal megkönnyítésén át a javuló egészségi állapotig át sokfélék lehetnek.
Ami biztos: a többség arra számít, hogy a technológia jelentős szerepet kap az életében. Erre utal az is, hogy amikor az ideális IoT eszköz vagy szolgáltatás jellemzésére kérték a résztvevőket, a válaszokban legtöbbször előforduló szavak az „élet”, a „biztonságos” és a „biztonság” voltak.
Ugyanakkor – pont azért, mert az Internet of Things az élet minden területén jelen van – többen a biztonsággal kapcsolatos félelmüknek is hangot adtak. A legfontosabb aggodalmak között megemlítették, hogy sérülhet a magánéletük védelme (62%) és hogy kevésbé tudják majd a saját életüket irányítani (50%). A válaszadók 42 százaléka említette azt a félelmét, hogy az élete bonyolultabbá, esetleg „zavarosabbá” válik. A cégeknek tehát nem árt ezekre még inkább odafigyelniük, ha azt szeretnék, hogy a felhasználók minél inkább beépítsék okosfejlesztéseiket a hétköznapjaikba.