Az Ericsson Consumer & Industry Lab, a vállalat piaci trendeket kutató részlege 22 ország 73 mobilszolgáltatójának piaci mutatói és felhasználóinak visszajelzései alapján mérte fel, hogy milyen mértékben járul hozzá az ötödik generációs hálózat bevezetése az operátorok üzleti sikereihez.
A felmérés négy kategóriába sorolta a szolgáltatókat:
A kutatás eredményei alapján az 5G éllovasnak számító operátorokhoz háromszor akkora eséllyel maradnak hűségesek az előfizetők, mint a többi három kategória tagjaihoz, és kétszer akkora eséllyel tudták növelni egy felhasználóra jutó átlagos bevételüket (ARPU) a technológia bevezetése óta.
A tanulmány szerint az 5G éllovasok fele tudta legalább 1%-kal növelni az egy felhasználóra jutó átlagos bevételét az előző évhez képest, míg a többi mobilszolgáltatónak csak a negyede.
Az éllovasok háromnegyede külön olyan szolgáltatásokkal tesz szert extra bevételre az újgenerációs hálózat által, mint a gyorsabb internethozzáférést biztosító prémium díjcsomagok, a mobil és helyhez kötött hozzáférést összevonó csomagok, illetve az előfizetéshez kapcsolt extra tartalmak.
Az élenjáró vállalatok átlagosan a szolgáltatási területükön élő népesség 75%-ának lakóhelyét fedik le 5G hálózattal, és 270 Mbps átlagos letöltési sebességet kínálnak.
Felhasználóik 70%-a tartja az újgenerációs technológia területén vezetőnek ezeket az operátorokat, vagyis az előfizetők többsége tisztában van a cégek erőfeszítéseivel és értékeli is azokat.
Ezek a társaságok átlagosan három, kifejezetten az 5G által lehetővé tett innovatív szolgáltatást kínálnak, mint amilyen a felhőből való játék, a kiterjesztett valóság és a virtuális valóság.
Az Ericsson felméréséből az is kiderül, hogy a mobiloperátorok ötöde számít éllovasnak, de gyakran nem az országukban legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező szolgáltatók válnak élenjárókká. A legtöbb ilyen cég Kelet-Ázsiában és Észak-Amerikában működik, harmaduk viszont Európában.
Az elemzés további érdekes megállapítása, hogy míg a 4G-érában gyakran stagnált az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel, az 5G lehetőséget nyújt arra, hogy a szolgáltatók kitörjenek a stagnáló állapotból.
Ehhez azonban arra van szükség, hogy az újgenerációs hálózatot ne passzívan, a megszokott hang- és adatcsomagok értékesítésével használják ki, hanem proaktívan, innovatív szolgáltatásokat kínáljanak rajta. Míg előbbi esetben mindössze évi 0,03%-os növekedésre számíthatnak, addig a proaktív megközelítéssel akár a 2,7%-os évi növekedést is elérhetik.