Az egymással kapcsolatban lévő és az internetre csatlakozó készülékek egyik fő előnye, hogy adatokat gyűjtenek a felhasználókról, így például az egészségi állapotukról, a fizikai aktivitásukról, preferenciáikról, illetve arról, hogyan és mikor használják az okoseszközöket.
A felhalmozott információk alapján a gyártók átalakíthatják üzleti stratégiájukat, hiszen azáltal, hogy jobban megismerik a vásárlóikat, magasabb szintű szolgáltatást nyújthatnak számukra.
Hétköznapok okosan – Így „gondolkodnak” az intelligens rendszerek
A cikk elején kiemelt mondat arról, hogy a felhasználó hazafelé tart, önmagában véve még nem adat, pusztán csak tudás. A háttérben a tartózkodási hely hajszálpontos megjelölése, a fizikai aktivitás felmérése, és az arra való törekvés áll, hogy modellezni lehessen a felhasználó szokásait és szándékait.
Az ilyen és ehhez hasonló összefüggések csupán akkor lesznek előrejelezhetőek, hogyha bőséges mennyiségű információ gyűlik össze egy felhasználóról. A szakértőknek, programoknak ezután át kell rágniuk magukat az adatokon, és lehetőség szerint valamilyen biztonságos helyen kell eltárolniuk azokat.
Adatok mindenhol
Napjainkban az elektronikai eszközöket gyártók számára tehát alapvető szükséglet, hogy megszerezzék a fogyasztói szokásokhoz köthető információkat, és ezáltal személyre szabhassák a technológiájukat, sőt akár valós időben is reagálhassanak a felmerülő igényekre.
Eközben arról se feledkezzünk meg, hogy maguknak az internetre csatlakoztatott IoT-eszközöknek szintén szükségük van olyan információkra, amelyek a saját ökoszisztémájukon kívülről származnak. Egy modern zenei szolgáltatás például attól válik egyedivé, hogy tudja, mit szeret a felhasználó hallgatni, ha viszont csupán a saját adatait nézi, nem sokat tud meg arról, hogy mi áll a preferenciák hátterében.
Az pedig szinte elkerülhetetlen, hogy a távirányítókat fokozatosan felváltsák a felhasználókat a középpontba állító intelligens készülékek és applikációk. Az általuk megszerzett tudásnak a segítségével pedig az innovatív cégek könnyedebbé és – jó esetben – nem tolakodóvá tehetik a fogyasztói élményt.
Forrás: IoT Now