A Trend FM műsorában szó volt arról is, hogy a koronavírus-járvány milyen hatással volt a társaság munkájára, az általuk kínált szolgáltatásokra. Az IT-irányításért felelős igazgató elmondta: a pandémia természetesen abból a szempontból is érintette őket, hogy a szükséges óvintézkedéseket ugyanúgy meg kellett hozniuk – például a logisztikában és a kézbesítésnél. A személyes átvételt igénylő küldemények esetében április 6-tól vezették be az érintésmentes kézbesítést.
Polgár Zoltán hozzátette: a márciustól májusig látható, megnövekedett online rendelésszám egyfajta hosszabb „húsvéti időszakot” hozott a munkájukban. A húsvéti ünnepek idején ugyanis szokott lenni egy kisebb lokális csúcs a csomagküldésben.
Továbbá az is kiemelhető, hogy a kijárási korlátozás idején az iCsekk online csekkbefizetési szolgáltatásukat is jóval több felhasználó vette igénybe, és jelentősen emelkedett a tranzakciószám. Jelenleg a csekkek 80-85 százaléka rendelkezik QR-kóddal, ami egyik feltétele az online befizetésnek.
2017 és 2019 között a társaság Magyarország egyik legnagyobb vállalati digitalizációs projektjét valósította meg az elektronikus kézbesítési rendszer üzembe helyezésével és országos kiterjesztésével. A projekt 2,377 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült, illetve a cég 1,821 milliárd forint saját forrást tett hozzá.
„A Posta Magyarország legnagyobb és legizgalmasabb IT-környezete, mert 2200-2300 végpontot üzemeltet” – emelte ki az igazgató. A logisztikát érintő újabb digitalizációs törekvésük alapvetően arról szól, hogy a feladott vagy átvett csomagok feldolgozását hogyan tudják optimalizálni, hogyan lehet a leggyorsabban és leghatékonyabban eljuttatni a felvevő ponttól a címzettig.
Ezen a logisztikai területen ugyanakkor csak a változó paraméter a biztos, hiszen előzetesen csak becsülni lehet, hogy egy-egy napon mennyi csomagot adnak fel. Informatikailag az is egy komoly kihívás, hogy a korábban lefuttatott gyűjtést, terítést és kiszállítást a folyamatos változások alapján sokszor kell módosítani. Például az olyan ügyféligények alapján, hogy a korábban megadott információkhoz képest máshová vagy másik időablakban szállítsák a küldeményeket.
További részletekért hallgassa meg az IoT Zóna műsort!