Az Accenture jelentése szerint eljött az összekapcsolt szolgáltatások ideje, és a digitális szolgáltatások „új hulláma” áll majd a különféle szervezetek – köztük az egészségügy – rendelkezésére. Kérdés, hogy hol jelenik meg először mindez: magában az egészségügyi ágazatban vagy a jövőt jelentő Connected Health és a HealthIT területén?
Az egészségügy vezetői a világon mindenhol keresik a lehetőségeket, hogy emelhessék az ellátás színvonalát és egyre több ember számára tehessék elérhetővé az alapvető szolgáltatásokat. Ugyanakkor próbálnak megoldást találni az egyre növekvő ellátási költségekre is. A pénzügyi nyomás, a megfelelő szakemberek hiánya mellett a népesség változó összetétele is feladatokat ad a szektornak.
Az emberek manapság hosszabb ideig élnek, gyakoribbak a tartós krónikus betegségek, amelyek folyamatos – bár nem intenzív – kezelést igényelnek. Továbbá a páciensek növekvő tábora várja el, hogy magasabb színvonalú, személyre szabott szolgáltatásban részesüljön – ebben segíthet a Connected Health és a HealthIT.
Az új klinikai és gyógyszerészeti beavatkozások, az új orvosi technológiák és berendezések jelentős összegeket emésztenek fel, a költséghatékony megoldást pedig az integrált egészségügyi és az ehhez kapcsolódó informatikai infrastruktúra kialakítása jelentheti.
A rendszer részei lehetnek: